In hun eigen woorden: de mensen achter Connected Retail

Zalando-SE_Innovation_Integrated Commerce-3_16-9_0

Een gesprek met partnerwinkels over Cyber Week en de visie van Zalando om offline stores online te brengen

Het is momenteel de drukste handelsperiode van het jaar en offline winkels hebben de handen vol met kooplustige klanten op zoek naar de beste aanbiedingen van Black Friday en Cyber Week. Dankzij Connected Retail, de oplossing van Zalando voor de integratie van offline en online retail, kunnen onze partners meeprofiteren van dit hoogseizoen en vanuit hun fysieke winkels hun producten verzenden naar Zalando-klanten. In het derde kwartaal van 2020 hebben we meer dan 300 winkels aan Zalando toegevoegd. In totaal zijn er op het Zalando-platform nu meer dan 2.300 offline winkels actief, mede dankzij de vrijstelling van commissies en een overstap van maandelijkse naar wekelijkse uitbetaling tot het einde van het eerste kwartaal van 2021. 

Via Connected Retail kunnen Zalando-klanten genieten van een uitgebreid productaanbod en zelfs van huis uit plaatselijk inkopen. Connected Retail draait rond samenwerking en daarom wilden we praten met de mensen die dit achter de schermen waarmaken: onze partnerwinkels en het team achter de integratieoplossing.

Zalando SE_2017_Carsten Keller_01_landscape

Carsten Keller, VP Direct-to-Consumer, Zalando SE

DSC06611-Edit

Oskar Zwart, Zwart Modeschoenen

Dr Carsten Keller, VP Direct-To-Consumer: “Ik ben erg tevreden over het resultaat van de offline winkels op ons platform tijdens Cyber Week. In 2020 is Connected Retail uitgegroeid tot een belangrijke oplossing voor talloze retailers om eindelijk de stap naar online te zetten. Dat betekent veel voor mij en voor het Connected Retail-team. In deze onzekere coronatijden biedt Connected Retail een unieke kans om online en offline samen te brengen en een nieuwe toekomst voor retail te bouwen. In 2020 zagen we samenwerkingsverbanden opbloeien die zorgen voor een ware win-win-win-situatie voor de klanten, voor de partners en voor Zalando.”

Shoe store, O.J.M. Zwart Schoenhandel in Leerdam (Nederland) is sinds november 2020 partner van het Connected Retail-programma. Oskar Zwart, winkeleigenaar, zegt daarover: “In de huidige omstandigheden vinden we het extra belangrijk en waardevol voor winkels om actief te zijn op online platforms, waar ze meer klanten kunnen aantrekken. We hebben dit duidelijk gezien op Black Friday – de klanten kwamen minder naar de winkel, maar kochten meer online of via Zalando. Voor de toekomst hebben we veel vertrouwen in deze combinatie van online en offline verkoop en we zien het dan ook als een manier om verder te groeien.”

Nurnberg_header

Thomas Weckerlein, Rudolf Wöhrl SE

Wöhrl_Connected Retail

Rudolf Wöhrl SE, een Duitse modeketen, besloot tijdens de eerste golf van de coronacrisis in 2020 om partner te worden van Connected Retail. Al zijn 30 offline winkels in Zuid-Duitsland zijn nu actief op het Zalando-platform. Thomas Weckerlein, ceo, zegt: “We nemen sinds mei deel aan het Connected Retail-programma en via deze samenwerking kunnen we online nieuwe klanten bereiken, producten verkopen en extra omzet genereren. In de huidige coronacrisis met zijn sterk gereduceerde voetverkeer, werkt iedereen in onze winkels nu elke dag samen om de talloze postpakketten voor te bereiden en onze online klanten gelukkig te maken. Voor ons is deze samenwerking met Zalando erg waardevol.”

Nudie Jeans heeft momenteel vier winkels die via Connected Retail op ons platform actief zijn – één in Nederland, twee in Duitsland en één in Noorwegen. Ben Lundbergt, Retail Manager Europe, over deze samenwerking: “Sinds de lancering van onze Repair Shops legt Nudie Jeans in zijn winkels sterk de nadruk op service – dat gaat van nerdy gesprekken over producten tot gratis reparaties en opties voor tweedehandsdenim. De samenwerking met Connected Retail biedt ons de kans om deze klantenservice verder uit te breiden en tegelijkertijd onze sales te stimuleren en onze productdistributie te optimaliseren in het kader van onze algemene inspanningen voor een duurzamere toekomst.”

DSC08438

Heiko Ronge, PTH Group

Wormland_Connected Retail

Maria Stadler, Team Lead Account Management Connected Retail van Zalando: “We vinden het belangrijk om retailers en handelsmerken een snelle en eenvoudige oplossing te bieden om zich aan te sluiten op ons platform. We helpen hen bij de onboarding en bieden op maat gemaakte oplossingen voor winkels van alle types en groottes. Tijdens Cyber Week ontvingen we dagelijks foto’s van onze partners met stapels postpakketten en blije werknemers. Dit zijn voor ons hartverwarmende momenten en een bewijs dat de samenwerking een goede zaak voor beide partijen is.”

PTH Group is sinds 2017 partner van Connected Retail. Als de grootste modefranchiseketen in Duitsland is de groep op ons platform aanwezig met meer dan 100 franchisewinkels zoals Tommy Hilfinger en Calvin Klein. “Voor ons is de samenwerking met Zalando Connected Retail een partnerschap dat actief resultaten oplevert. Een goed partnerschap bewijst zichzelf in tijden van crisis en is gebaseerd op open gesprekken tussen gelijkwaardige partners en een gezamenlijke zoektocht naar oplossingen die werken voor beide partijen. We waarderen de hoge mate aan betrouwbaarheid van Zalando en daarom vormen we een sterke, winstgevende alliantie, zelfs in moeilijke tijden voor de retailsector zoals nu”, aldus Heiko Ronge, ceo Private Textiles Holding GmbH.

DSC05160

Sluit je aan het is
zonder risico